کد خبر : 208689
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 - 19:59

لزوم کاهش اطاله دادرسی و تکریم ارباب رجوع/حکمی بدون دلیل معطل نماند

لزوم کاهش اطاله دادرسی و تکریم ارباب رجوع/حکمی بدون دلیل معطل نماند

به گزارش ایلنا  ، حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری در اولین جلسه شورای معاونین دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه فناوری و برنامه‌ریزی موتور محرک دادگستری است، گفت: ارزشیابی و نظارت بر قضات بایستی یک نظارت واقعی باشد چرا که ما با نوامیس جان و مال مردم سر و کار داریم و کسانی که کار

لزوم کاهش اطاله دادرسی و تکریم ارباب رجوع/حکمی بدون دلیل معطل نماند

به گزارش ایلنا  ، حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری در اولین جلسه شورای معاونین دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه فناوری و برنامه‌ریزی موتور محرک دادگستری است، گفت: ارزشیابی و نظارت بر قضات بایستی یک نظارت واقعی باشد چرا که ما با نوامیس جان و مال مردم سر و کار داریم و کسانی که کار را خوب انجام میدهند حتماً تشویق خواهند شد و با کسانی که در کار خود اهمال می ورزند برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه باید بر آمار نظارت مرتب و دقیق انجام شود و به پایان ماه موکول نشود، گفت: پرونده های مسن شعب بایستی مشخص شوند و همچنین علت ماندن آنها مشخص شده و در راستای تعیین تکلیف آن اقدامات لازم صورت گیرد.

شهواری افزود: قرارهای منتج به بازداشت مورد تاکید ریاست محترم قوه قضاییه بوده و بایستی در آنها ضرورت ها لحاظ شود و اصل باید بر این باشد که ما مراقب باشیم کسی بی دلیل زندان نرود.

وی ضمن پر اهمیت شمردن مسئله اتقان آرا ابراز داشت: چند موضوع است که در اتقان آرا باید رسیدگی شود ، یکی بررسی علت نقض رای بوده ، دوم اینکه کدام یک از شعبات نقض رای در آن زیاد است و مهم‌تر از همه راهکار رفع این نقص ها چیست؟ انشالله با رسیدگی و پیگیری میزان اتقان آرا بیشتر خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه در اولین فرصت از حوزه های قضایی بررسی و بازدید بعمل خواهد آمد تا کاستی ها و نواقص احصا شود، ابراز داشت: ملاک ادامه همکاری در همه بخش ها اجرای برنامه تحولی است.

شهواری ضمن مهم خواندن بحث کاهش اطاله دادرسی و تکریم ارباب رجوع، ابزار داشت: بایستی تلاش کنیم که تمام کارها به صورت سیستمی انجام شده و از انجام کارها به‌صورت دستی و کاغذی خودداری کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه بایستی برنامه ریزی کنیم که اطاله دادرسی را به حداقل برسانیم ابراز داشت: فرهنگ تکریم ارباب رجوع بایستی سرلوحه کار قرار گرفته و نهادینه شود چرا که وقتی کسی به ما مراجعه می کند مستاصل شده و به سوی ما می آید و اگر او را تکریم نکنیم و به حرف هایش گوش ندهیم انگار که یک بمب ساعتی را در جامعه رها کرده ایم.

 

 

انتهای پیام/منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رپورتاژ آگهی برای افزایش رتبه سایت و برندینگ کسب و کار