کد خبر : 208689
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 - 19:59

لزوم کاهش اطاله دادرسی و تکریم ارباب رجوع/حکمی بدون دلیل معطل نماند

لزوم کاهش اطاله دادرسی و تکریم ارباب رجوع/حکمی بدون دلیل معطل نماند

به گزارش ایلنا  ، حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری در اولین جلسه شورای معاونین دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه فناوری و برنامه‌ریزی موتور محرک دادگستری است، گفت: ارزشیابی و نظارت بر قضات بایستی یک نظارت واقعی باشد چرا که ما با نوامیس جان و مال مردم سر و کار داریم و کسانی که کار

لزوم کاهش اطاله دادرسی و تکریم ارباب رجوع/حکمی بدون دلیل معطل نماند

به گزارش ایلنا  ، حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری در اولین جلسه شورای معاونین دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه فناوری و برنامه‌ریزی موتور محرک دادگستری است، گفت: ارزشیابی و نظارت بر قضات بایستی یک نظارت واقعی باشد چرا که ما با نوامیس جان و مال مردم سر و کار داریم و کسانی که کار را خوب انجام میدهند حتماً تشویق خواهند شد و با کسانی که در کار خود اهمال می ورزند برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه باید بر آمار نظارت مرتب و دقیق انجام شود و به پایان ماه موکول نشود، گفت: پرونده های مسن شعب بایستی مشخص شوند و همچنین علت ماندن آنها مشخص شده و در راستای تعیین تکلیف آن اقدامات لازم صورت گیرد.

شهواری افزود: قرارهای منتج به بازداشت مورد تاکید ریاست محترم قوه قضاییه بوده و بایستی در آنها ضرورت ها لحاظ شود و اصل باید بر این باشد که ما مراقب باشیم کسی بی دلیل زندان نرود.

وی ضمن پر اهمیت شمردن مسئله اتقان آرا ابراز داشت: چند موضوع است که در اتقان آرا باید رسیدگی شود ، یکی بررسی علت نقض رای بوده ، دوم اینکه کدام یک از شعبات نقض رای در آن زیاد است و مهم‌تر از همه راهکار رفع این نقص ها چیست؟ انشالله با رسیدگی و پیگیری میزان اتقان آرا بیشتر خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه در اولین فرصت از حوزه های قضایی بررسی و بازدید بعمل خواهد آمد تا کاستی ها و نواقص احصا شود، ابراز داشت: ملاک ادامه همکاری در همه بخش ها اجرای برنامه تحولی است.

شهواری ضمن مهم خواندن بحث کاهش اطاله دادرسی و تکریم ارباب رجوع، ابزار داشت: بایستی تلاش کنیم که تمام کارها به صورت سیستمی انجام شده و از انجام کارها به‌صورت دستی و کاغذی خودداری کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه بایستی برنامه ریزی کنیم که اطاله دادرسی را به حداقل برسانیم ابراز داشت: فرهنگ تکریم ارباب رجوع بایستی سرلوحه کار قرار گرفته و نهادینه شود چرا که وقتی کسی به ما مراجعه می کند مستاصل شده و به سوی ما می آید و اگر او را تکریم نکنیم و به حرف هایش گوش ندهیم انگار که یک بمب ساعتی را در جامعه رها کرده ایم.

 

 

انتهای پیام/منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رپورتاژ آگهی برای افزایش رتبه سایت و برندینگ کسب و کار

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح