کد خبر : 208862
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1402 - 12:31

ایمپلنت کامل فک بالا به روش all on 4

ایمپلنت کامل فک بالا به روش all on 4

  اگر تمامی دندان های فک بالا را از دست داده اید بهترین روش برای جایگزینی و درمان دندان ها کاشت ایمپلنت به روش all on 4  می باشد. در این روش درمان تنها با ۴ پایه ایمپلنت تمامی فک بالا را مورد درمان قرار می دهند. در این مقاله ما به بررسی درمان ایمپلنت

 

اگر تمامی دندان های فک بالا را از دست داده اید بهترین روش برای جایگزینی و درمان دندان ها کاشت ایمپلنت به روش all on 4  می باشد. در این روش درمان تنها با ۴ پایه ایمپلنت تمامی فک بالا را مورد درمان قرار می دهند. در این مقاله ما به بررسی درمان ایمپلنت کامل فک بالا و روش all on 4 پرداخته ایم تا پایان این مقاله جهت کسب اطلاعات همراه ما باشید. 

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان روشی درمانی ترمیمی می باشد که با استفاده از آن دندان های از دست رفته را درمان می کنند. اما این روش دارای مزیت به خصوصی نسبت به دندان های مصنوعی می باشد و آن همین موضوع ثابت بودن دندان ها است، زیرا در دندان های مصنوعی دندان ها متحرک هستند و‌همین موضوع مشکلاتی از قبیل موارد بهداشتی و حتی اختلالاتی هنگام غذا خوردن و صحبت کردن ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید » قیمت ایمپلنت

ایمپلنت دندان از این جهت که علاوه بر بی دندانی ریشه دندان را نیز ترمیم می کند ثابت می باشد و مشکلات دندان های مصنوعی را ندارد. ایمپلنت دندان را علاوه بر این که برای درمان یک دندان میتوان استفاده کرد برای درمان چند دندان یا کل فک نیز میتوان استفاده کرد. بهترین روش ایمپلنت کامل برای فک بالا روش ایمپلنت all on 4  می باشد. 

کاشت ایمپلنت کامل فک بالا به روش all on 4

ممکن است به هر دلیلی مانند تصادف یا ضربه کل دندان های فک بالا را از دست داده باشید و این امر علاوه بر ایجاد چالش و اختلال هنگام غذا خوردن مشکلاتی را برای ظاهر شما، حالت صورت، طرح لبخند و حتی صحبت کردن شما ایجاد می کند. از همین جهت باید بگوییم که بهترین روش درمان این مشکل ایمپلنت دندان می باشد. 

اما باید بدانید که قرار دادن چندین پایه ایمپلنت درون استخوان فک بالا چالش بر انگیز می باشد از همین جهت بهترین روش برای درمان تمام دندان های فک بالا ایمپلنت به روش all on 4  می باشد. 

در این روش درمان دندان پزشک چهار پایه ایمپلنت را که عموما از جنس تیتانیوم می باشند، تا با بدن انسان ساز گار باشد و بدن بیمار با آن مانند یک جسم خارجی رفتار نکند، تحت یک عمل جراحی درون استخوان فک قرار می دهد.

بیشتر بخوانید » قیمت ایمپلنت کامل

محل قرار گیری این پایه ها را از قبل به واسطه عکس های رادیو گرافی و سه بعدی تعیین کرده اند و پزشک این پایه ها را دقیقا در محلی که از قبل تعیین شده قرار می دهد.

سپس پل دندان های ثابت را روی پایه ها قرار می دهند و محکم می شوند. برخی از پزشکان این روش درمان را یک روزه نیز می نامند زیرا تنها در یک جلسه درمان انجام می شود و پل دندان های ثابت را روی پایه های ایمپلنت قرار می دهند. یعنی تنها در یک جلسه تمام فک بالا را مورد درمان قرار می دهند. 

سازنده ایمپلنت نوبل بیوکر و پروفسور پائولو مالو اولین شخصی بود که توانست درمان به این روش را تشخیص داد و در سال ۱۹۹۰ با حمایت های شرکت نوبل بیوکر ( nobel biocare ) روی اثر بخشی این درمان مشغول مطالعه شدند سپس در سال ۱۹۹۸ اولین بیمار را به این روش مورد درمان قرار دادند. 

تفاوت کاشت ایمپلنت کامل فک بالا به روش all on 4 با ایمپلنت های قدیمی

همان طور که اشاره کردیم ایمپلنت دندان دارای یک پایه تیتانیومی کوچک است که درون استخوان فک قرار می گیرد، سپس روی پایه ایمپلنت اباتمنت و روکش دندان قرار می گیرد. اگر به روش قدیمی برای کاشت ایمپلنت کامل فک بالا اقدام نمایید نیاز به حد اقل ۶ الی ۸ پایه ایمپلنت می باشد تا بتوان پل دندان را روی آن قرار داد. 

اما در روش ایمپلنت all all on 4  تنها دو ایمپلنت در جلوی فک و دو ایمپلنت زاویه‌ دار در پشت نیاز است. از همین جهت جراحی دارای تهاجم کمتری می باشد و سرعت بهبودی در این روش درمانی افزایش می یابد. در این روش به دلیل زاویه ۴۵ درجه ایمپلنت‌های پشتی تراکم و حجم پایین استخوان مشکلی ایجاد نمی ‌کند.

کاشت ایمپلنت کامل فک بالا به روش all on 4  برای چه کسانی مناسب است؟

در صورتی که تمامی دندان های فک بالا را از دست داده اید و یا تعداد زیادی از دندان های فک بالا را از دست داده اید کاشت ایمپلنت به این روش برای شما مناسب می باشد و در صورتی که هر کدام از شرایطی که در ادامه ذکر خواهیم کرد را دارید می توانید این روش درمانی را استفاده نمایید. 

  • همه دندان های خود را از دست داده اید. 
  • حجم و تراکم استخوان فک شما کاهش یافته است. 
  • از دندان مصنوعی استفاده می‌ کنید. 

مراحل کاشت ایمپلنت کامل فک بالا به روش all on 4

در این روش درمان ابتدا پزشک به صورت دقیق بیمار و استخوان فکش را با استفاده از  عکس های اشعه ایکس و  یا سی تی اسکن مورد بررسی قرار می دهد. سپس محل قرار گیری پایه ایمپلنت را تعیین می کند.

بعد از آن در روز جراحی با ایجاد برش های کوچک روی لثه استخوان فک نمایان می شود، پزشک با استفاده از دریل مخصوص دندانپزشکی استخوان فک را سوراخ می کند.

پایه ایمپلنت را درون استخوان فک قرار می دهد و لثه را اطراف آن بخیه می کند. پس از آن دندان های مصنوعی موقت را روی آن قرار می دهد تا  زمانی که طول درمان طی شود و پایه ایمپلنت با استخوان فک به خوبی جوش بخورد.

دندان پزشک برای ادامه درمان باید به صورت مرتب زخم ها و میزان بازسازی استخوان را مورد بررسی قرار دهد  و همچنین پروتز های اصلی و دائمی ۴ ماه الی ۶ ماه بعد نصب می شوند. 

مزایای ایمپلنت کامل فک بالا به روش  all on 4

برای ایمپلنت و درمان به این روش نیاز به ۸ پایه ایمپلنت نیست و درمان تنها با ۴ پایه ایپلنت انجام می شود در نهایت  این درمان آسیب کم تری خواهد داشت و همچنین از هزینه کمتری برخوردار خواهد بود. 

طبیعی‌ترین روش برای جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته است. درصورتی‌که پروتز دندان مصنوعی این مزیت را ندارد.

افرادی که تراکم استخوان کمی دارند، قبل از کاشت دندان نیاز به پیوند استخوان نخواهند داشت.

مشکلات مربوط به پروتز دندان مصنوعی مانند ساییدگی، اصطکاک روی لثه‌ها و مشکلات این‌چنینی وجود ندارد.

معایب ایمپلنت کامل فک بالا به روش all on 4

ایمپلنت دندان کامل فک بالا به این روش علاوه بر مزیت هایی که دارد معایبی را نیز دارا می باشد که ممکن است در هر روش درمان از ایمپلنت این معایب و مشکلات ایجاد شود.  این معایب و مشکلات از قبیل زیر می باشند:

اگر دندانپزشک ایمپلنت‌ها را در جای نامناسب قرار دهد، باعث بروز مشکلاتی مانند دیده‌ شدن ایمپلنت در اطراف لثه، حجیم دیده ‌شدن دندان‌ ها و مشکل در گفتار یا غیرطبیعی شدن دندان‌ ها می‌ شود.

در برخی موارد کاشت ایمپلنت، امکان بروز عفونت لثه پس از جراحی وجود دارد. 

عوامل موثر در موفقیت کاشت ایمپلنت کامل فک بالا

انتخاب پزشک ماهر و با تجربه از عواملی است که طول درمان را کاهش می دهد و هرچه میزان طول درمان کم شود درصد موفقیت آن بیشتر می شود  در نتیجه میزان مهارت پزشک در موفقیت درمان تاثیر مستقیم دارد. 

از دیگر موارد موثر میتوان به انتخاب برند ایمپلنت دندان معتبر و شرایط سلامت جسمانی فرد اشاره کرد، رعایت بهداشت دهان و دندان و حفظ یک رژیم غذایی  نرم در موفقیت کاشت این درمان از تاثیر بسیاری بر خوردار می باشد. 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رپورتاژ آگهی برای افزایش رتبه سایت و برندینگ کسب و کار

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح